Review| Battery grip

Zoals jullie al dan niet weten, heb ik sinds december vorig jaar een spiegelreflexcamera van Nikon. Sindsdien ga ik dan ook soms op pad met mijn camera om mooie foto’s te nemen, maar soms kan het dat je eens een verticale foto wil nemen. Op zo’n moment is het dus helemaal niet handig om mijn grote, zware camera helemaal te draaien en door de zoeker te kijken. Daar moest dus verandering in komen, daarom bestelde ik een battery grip.

Vrijdag 5 augustus bestelde ik op bol.com mijn battery grip voor ongeveer €64,99, samen met mijn Bucketlist Boek. Normaal kostte deze €90, maar door een actie was er dus een fikse korting op! Verder stond er ‘voor 23u besteld, morgen in huis’, niets beter dan dat, en dus voegde ik dit snel aan mijn winkelmandje toe. Niet zo heel lang daarna kreeg ik de melding dat mijn bucketlist boek op de verwachtte dag, zaterdag dus, toegestuurd zou krijgen, maar dat mijn battery grip spijtig genoeg wat vertraging ging hebben.

Tussen 10 en 11u ’s morgens ging de bel, de koerierdienst kwam me mijn pakje brengen. Tot mijn verbazing kreeg ik twee pakjes. Desondanks de melding dat mijn tweede pakje vertraging zou hebben, kreeg ik het toch op de beloofde dag! Super bedankt dus, Bol! Ik maakte mijn pakjes open en bekeek mijn battery grip van dichterbij.

_DSC3745.JPG

Maar wat is een battery grip nu eigenlijk? Kortom gezegd is het een verlengde, dat je onderaan je camera bevestigd. Het helpt je bij het maken van verticale foto’s met behulp van de, op de zijkant geplaatste, ontspan- en focusknop. Verder kan je hier nog een tweede batterij in kwijt, wat maakt dat je camera een reserve batterij heeft, en je hem dus langer kan gebruiken!

_DSC3749.JPG

Dit zat er allemaal in de verpakking; een gebruiksaanwijzing, een houder voor een tweede batterij die je in de battery grip schuift en natuurlijk de battery grip zelf. Laten we die laatste even van dichterbij bekijken!

Laat ik beginnen bij de grip. De grip heeft dezelfde look als mijn camera, waardoor hij dus niet heel erg opvalt. Buiten dat je camera plots een heel stuk groter is. Hij heeft een bevestigingsring, die ervoor zorgt dat de grip stevig aan je camera bevestigd is, een focusknop, een paneeltje om je zoeker van plaats te veranderen en natuurlijk ook een ontspanknop om de foto mee te maken.

_dsc3752_dsc3753_dsc3754

Aan de zijkant, zit er een klepje, wanneer je dit openschuift zie je een extra batterij houder! Dit is er eentje voor acht AA-batterijen.

_dsc3755_dsc3757

Je krijgt dus naast de batterij-houder voor een Nikon-batterij ook een houder voor gewone batterijen. Zelf heb ik geen tweede batterij, en kan ik dus gemakkelijk de andere houder gebruiken. Al zijn acht batterijen wel veel vind ik…

_dsc3760

Ik nam mijn battery grip de dag erna mee naar de Antwerpse Zoo en testte hem dan ook uitgebreid uit. Hij is zeer fijn en gemakkelijk in gebruik. Ik ben echt blij dat ik deze grip dan toch gekocht heb.

Veel liefs, Demi♥

Geef een reactie

