Back to school!

Zoals vele anderen moet ik opnieuw naar school. Maar wat ga ik nu eigenlijk studeren? Maanden geleden konden jullie al lezen dat ik tussen veel richtingen twijfelde, maar uiteindelijk staat mijn keuze al even vast! In dit artikel vertel ik jullie meer over de studie die ik uiteindelijk gekozen heb en wat er de komende dagen voor mij op het programma staat!

In dit artikel lazen jullie hoe ik twijfelde over verschillende richtingen die me interesseerden. Korte samenvatting; ik twijfelde tussen toegepaste psychologie, lager onderwijs, pedagogie van het jonge kind en voedings-en dieetkunde. Uiteindelijk is de kogel door de kerk en heb ik voor de studierichting gekozen die ik sinds kleins af aan al in gedachten had; lager onderwijs!

Sinds ik zelf in het lager zat zei ik altijd ‘Later wil ik ook juf worden!’. Na getwijfeld te hebben, ben ik toch bij mijn eerste gedachte gebleven. Ik ben sinds juni al ingeschreven en kijk er sindsdien dan ook heel erg naar uit! Ik ging op de dag dat ik me ingeschreven heb namelijk naar de infodag. Hier praatte ik met twee meisjes en een superlieve mevrouw. Zij vertelden me iets meer over de studie en wat ik allemaal mag verwachten.

_DSC3166.JPG

Eerlijk gezegd had ik een beetje bang, ik heb namelijk geen ervaring met kinderen. Toch stelden de meisjes me gerust dat ook zij hier geen ervaring mee hadden, maar je dat wel aangeleerd krijgt. Ik kreeg even kort een rondleiding en mocht de cursussen inkijken. Ik schreef me hierna dan ook meteen in. Nadat ik mijn inschrijving had ingediend en er en foto van mij werd genomen, kregen we een gratis drankje aangeboden.

Ik kreeg even later een brief toe met wat info voor het aanmaken van accounts en nog andere zaken. Ik keek dan ook meteen op de site voor nog wat extra info over mijn studie en wat me te wachten staat. Zo worden er onthaaldagen en instapcursussen georganiseerd voor de eerstejaarsstudenten.

De instapcursus gaat door op 12, 13 en 14 september, telkens van 8u30 tot 12u30. Ik krijg hier even een opfrissing van het wiskunde dat je in het lager krijgt. Op 14 en 15 september zijn er ook onthaaldagen. Gedurende deze dagen maken ze je vertrouwt met de campus, de leerkrachten en leerlingen, de uurroosters en nog vele andere zaken.  Op de laatste dag is er dan ook de boeken afhaling!

Op het moment dat dit bericht online komt, heb ik er al één cursus opzitten. Waarschijnlijk komt er op het einde van deze week een overzicht met de verschillende dingen die ik in deze ‘voorbereidende week’ allemaal heb gedaan!

Naast deze vier dagen, heb ik nog vier dagen vrijaf, om dan op maandag 19 september officieel met school te beginnen. Zoals ik al zei ben ik best enthousiast, zeker omdat er veel vrienden ook naar Odisee in Aalst zullen gaan, maar ook omdat er enkelen onder hun dezelfde richting als mij zullen gaan volgen. Het is altijd wel leuk om iemand vertrouwt te hebben in het begin. Toch wil ik zoveel mogelijk nieuwe mensen leren kennen op mijn nieuwe school!

Veel liefs, Demi♥

 

6 gedachten over “Back to school!

Geef een reactie

