Uitstap| Naar de Antwerpse Zoo!

Al even geleden, op 7 augustus, ging ik samen met mijn vriend naar de Antwerpse Zoo. Ik was hier nog nooit geweest en wilde hier dus graag eens een bezoekje aan brengen. In dit artikel laat ik jullie enkele van mijn beste foto’s zien die ik die dag nam en vertel ik jullie iets meer over m’n dag!

Ik vertrok om 7u30 richting m’n vriend. Om 8u belde ik bij hem aan en voerde mijn moeder ons naar station. Hier namen we om 8u30 de trein richting Brussel Zuid.

_DSC3769.JPG

_DSC3771

Gotta love de stopcontacten in de trein.

Na ongeveer een kwartiertje op de trein kwamen we in het grote station aan. We hadden nog even de tijd om naar het perron te wandelen. Na even wachten stapten we terug de trein op, dit keer voor wat langer.

_DSC3772

Na ongeveer anderhalf uur kwamen we aan in het andere grote station. Ik maakte even een fotootje van dit prachtige station. Ik hou van de mix tussen klassiek en modern!

_DSC3778_DSC3777

We liepen het station uit, en liepen meteen de Zoo binnen. Gelukkig konden we een lange rij aan de kassa overslaan, omdat we met een dagtrip reisden, en ons ticket hier dus al in verwerkt zat. We wandelden binnen, en liepen meteen een bord in verband met Pokémon Go tegen het lijf.

_DSC3779.JPG

Het eerste wat we zagen waren deze apen. Ik geloof dat het mandrillen zijn.

_DSC3783.JPG

Na hier even gestaan te hebben, liepen we door naar de vlindertuin. Hierbinnen was het zo immens warm en vochtig! Dit is natuurlijk om het klimaat waar deze vlinders in leven na te bootsen, maar mijn gestijlde haar werd hier direct pluizig van.

_dsc3785_dsc3794_dsc3802_dsc3806_dsc3823

Hierna liepen we terug naar de hal, en gingen we naar de ruimte waar verschillende soorten apen zaten. Natuurlijk weet ik niet alle namen van deze apensoorten.

_dsc3840_dsc3850_dsc3863_dsc3865

_dsc3871

Hier was een aap een andere aan het vlooien en die genoot er duidelijk van!

_dsc3875_dsc3877

Vervolgens liepen we weer naar buiten. Ik nam enkele foto’s waaronder deze Okapi!

_dsc3884

We liepen naar de chimpansees. Hier lagen er enkele rustig in een hoopje stro en enkele andere waren aan het eten. Deze chimpansee hield duidelijk van de aandacht die de vele mensen hem gaven.

_dsc3888

Een beetje verder lagen er ook enkele gorilla’s te slapen. Wat in een indrukwekkende dieren zijn het toch!

_dsc3892

We liepen verder in de volgorde dat het park aangeeft. Op ons pad nam ik natuurlijk nog vele andere foto’s!

_dsc3909_dsc3917_dsc3932_dsc3971_dsc3977_dsc3998_dsc4015

Niet ver van de plek waar ik deze laatste foto nam, heb je ‘Vriesland’. Hier zitten de pinguïns!

_dsc4030_dsc4032

Wanneer je van de pinguïns wegloopt, kom je in een lange hal waar de verschillende vissen zitten. Op het moment dat wij hier waren, was er net een voedermoment, en zaten er twee duikers in het grote aquarium.

_dsc4057_dsc4059_dsc4080_dsc4093_dsc4094

We liepen naar buiten en kwamen langs enkele kangoeroes. _DSC4101.JPG

We liepen naar het gebouw waar de reptielen zaten. Hier kon je gewoon tussen hen door wandelen, met hagedissen en/of leguanen en schildpadden op kleine afstand. Er vlogen ook enkele vogeltjes boven ons hoofd. Hoe leuk!

_dsc4105_dsc4106_dsc4111_dsc4120_dsc4131_dsc4149

We liepen deze ongelooflijk warme ruimte uit, en liepen verder het pad af.

_dsc4168_dsc4169_dsc4173

We liepen voorbij het gebouw waar de zeeleeuwenshow plaatsvond, en er ging net eentje beginnen, dus liepen we naar binnen om naar de show te kijken! Ik nam hier geen foto’s. Door het licht was dit moeilijk.

Vervolgens liepen we langs vogels en gingen we een gebouw binnen waar kleinere vogeltjes zaten.

_DSC4179.JPG_dsc4182

Ook waren er twee jaguars, waaronder een zwarte.

_dsc4191_dsc4193

Meer naar de uitgang toe zaten er doodshoofdaapjes. Deze zat met een klein stokje te spelen.

_dsc4198

Als laatste gingen we nog even de souvenirshop binnen, maar kochten hier niets. Ik heb het niet zo voor die prullen.

We liepen naar buiten, maar het was nog maar 15u30 ongeveer. Daarom besloten we nog even de Meir op en af. Het was toevallig koopzondag die dag, en de winkels waren dus open. Even later gingen we terug naar het station en sprongen op de trein, terug naar huis!

Ik vond dit echt een superleuke dag. Het was geweldig weer en ik deed iets leuk met mijn vriend. Toch was ik best moe van de hele dag rond te lopen op dunne sandaaltjes. Na een vermoeiende, maar leuke dag, kroop ik uitgeput in mijn bedje.

Veel liefs, Demi♥

Volg je me al op Twitter, Instagram en Facebook?

Geef een reactie

