Demi VS nagellak

Even geleden vertelde ik jullie in Demi vs. make-up iets meer over mijn ervaringen met make-up. Vandaag een Demi vs. nagellak, waarin ik jullie mijn ervaringen met nagellak!

Laat ik beginnen met een klein verhaaltje en weetje over mij; ik beet mijn nagels sinds kleins af aan al af. Niet omdat ik het lekker vond, het was gewoon een tik. Telkens ik met mijn handen aan m’n gezicht kwam belandden mijn vingers in mijn mond. Walgelijk nu ik er eens goed over nadenk. Ik probeerde verschillende dingen, waaronder zo’n smerig bitter goedje dat je op je nagels smeert, waardoor je een walging krijgt telkens je het proeft. Dit hielp helemaal niet, en bleef dus gewoon verder op m’n nagels bijten. Toen ik naar de middelbare ging, moest hier dringend verandering in komen.Ik besloot om puur op karakter te stoppen met nagelbijten. Natuurlijk ging dit niet van de ene op de andere dag, maar op dit moment zijn mijn nagels lang. Ik krijg vaak vreemde en verraste blikken als ik zeg dat ik vroeger mijn nagels afbeet. Ik moet toegeven dat die tik soms nog even bovenkomt, en dat ik onbewust met mijn nagel in m’n mond zit en hem dan per ongeluk afbijt, oepsie!

Maar goed, ik ging jullie mijn ervaringen en mening over nagellak delen. Ik vind nagellak echt geweldig! Van een effen kleurtje tot de gekste patronen en tekeningen, alles kan op het vlak van nail-art! Ik probeerde nagellak rond mijn 13 jaar geloof ik. Dat was toen de periode van de felle kleuren. Herinner je je de hype van de gekleurde broeken nog? Sorry dat ik jullie aan deze vreselijke trend doe herinneren 😉  En wat gaat er nu beter met een fel gekleurde broek dan tien verschillende felle kleuren nagellak op elke nagel?! Ja, ik was zo’n meisje, en ja ik schaam me nu diep.

Ook ik probeerde verschillende nail-art designs uit, maar deze waren nooit goed omdat ik hier helemaal geen handeling in had. Verder maakte ik mijn tools zelf aan de hand van DIY nail-art tools op YouTube. Een potlood met gommetje aan de bovenkant en een kopspeld maken een uitstekende dotting-tool hoor! De jaren vorderden en ik begon in te zien dat vreemde patronen en felle kleuren niet echt mooi waren. Ik ging daarom gewoon effen kleuren dragen. Dit was het simpelst, en ook het mooist. Dit deed ik tot ongeveer een half jaar geleden, tot de misère begon!

Rond maart, net voor ik op eindejaarsreis naar Italië vertrok, lakte ik mijn nagels. Het werd net goed weer, en Demi kennende heeft veel last van verschillende allergieën, waaronder de pollen. Een dag later stond ik op met gezwollen ogen en een rood, ruw en pijnlijk gezicht. Ik dacht dat ik gewoon sterk reageerde op de pollen en trok me er verder niet veel van aan. De volgende dag was het alleen nog maar vermeerderd, en ik moest bijna op reis vertrekken! Op reis had ik uiteindelijk heel erg last hiervan.

Toen ik terug in België was, besloot ik twee dagen na mijn terugkeer weer m’n nagels te lakken. En wat bleek, ik kreeg weer een dik, rood, ruw en gevoelig hoofd. Ik dacht dat dit kwam omdat ik terug in België was, en ik hier weer meer last had van de pollen. Maar toen besefte ik het ‘Wat als ik nou allergisch ben aan nagellak?’. Sindsdien was ik niet zeker of dit wel degelijk zo was, maar besloot uit zekerheid geen nagellak meer te dragen en te wachten tot de vakantie om het uit te testen en te zien of deze reactie wel degelijk van de nagellak kwam.

De tijd was gekomen; het is vakantie en ik heb niet veel te doen de komende dagen waarbij ik het huis uit moet, dus als het verkeert gaat, ziet niemand mijn dikke ogen. Ik lakte m’n nagels, en na enkele minuten begon mijn gezicht te jeuken en vooral m’n rechter oog. Ik besloot meteen mijn nagellak er weer af te halen, uit de hoop dat mijn gezicht niet opzwol, maar tevergeefs. Die avond lag ik in bed en jeukten mijn ogen vreselijk en ik voelde ze zo gevoelig worden. De volgende ochtend stond ik op met inderdaad, gezwollen ogen.

Ik kan nu met zekerheid zeggen dat ik ook allergisch ben aan nagellak… Ik heb nog nooit iemand gezien die ook dit soort allergie heeft. Ik vind het spijtig dat ik nu ook geen nagellak meer kan dragen zonder er de gevolgen van te ervaren… Naast gras, pollen, honden, stof en huisstofmijt kan ik nu ook nagellak aan mijn allergieën toevoegen. Ik vind dit zo spijtig, omdat ik zo’n nagellak fan ben… Wat moet ik nou met al die potjes nagellak?!

Hebben jullie soms vreemde allergieën?

Veel liefs, Demi♥

PS; Willen jullie meer van dit soort artikels lezen? Laat het me weten in de reacties. Je kan eventueel een suggestie doen over een onderwerp waar ik mijn mening en ervaringen over vertel!

Volg je me al op Twitter, Instagram en Facebook?

Geef een reactie

