Demi VS Make-Up

Make-up; het is best een omstreden ding. De ene draagt het niet, de ander kan niet zonder. Wat je ook doet, het lijkt nooit goed voor de ‘maatschappij’. Ofwel kan je wel wat gebruiken, ofwel lijk je op ‘Barbie’. Maar wat zijn mijn ervaringen met make-up?

Note: Eerst en vooral wil ik even duidelijk maken dat ik iedereen zijn mening over make-up en de reden waarom ze het gebruiken respecteer. Ik hoop dat ook mijn mening gerespecteerd wordt.

Ik begon dagelijks make-up te dragen rond mijn 14-15 jaar. Ik besloot dit te dragen omdat ik interesse voor het bloggen begon te tonen. In die tijd, nu klink ik al zo oud, wilde ik beautyblogger zijn, en daar moet je dus wel wat ‘skills’ voor hebben en verschillende producten uitproberen. Verder deed ik het omdat ik een heel klein beetje last had van onzuiverheden en ik deze weg wilde werken.

Toch was ik helemaal niet goed in mezelf opmaken, en stiekem nog steeds nietVerder deed dit mijn gezicht helemaal geen goed. Ik kreeg steeds meer last van puistjes en door mijn gevoelige huid had ik ook wat uitslag. Ik belandde dus in een vicieuze cirkel. Meer puistjes en onzuiverheden, resulteerde in meer make-up. Dit duurde ongeveer een jaar voor ik het doorhad dat dit niet de oplossing bleek te zijn.

Hierdoor besloot ik om definitief van make-up af te stappen. Van de ene op de andere dag ging ik zonder make-up naar school. Ik kreeg niet echt nare reacties, en ook ik was blij dat ik mijn ‘masker’ afgedaan had. Langzamerhand verdwenen de puistjes en werd mijn gezicht zuiverder. Ik had helemaal geen nood meer aan het dragen van make-up, ik zag alleen maar voordelen; ik kon ’s morgens langer in bed blijven liggen, omdat ik me niet moest opmaken, ik spaarde geld dat ik normaal aan make-up uit zou geven, en mijn onzuiverheden verdwenen!

_DSC3139.JPG

Merk je op wat mijn favoriete make-up merk is?

Natuurlijk heb ik nog steeds make-up in mijn bezit. Zo heb ik de basics; een primer, consealer, blush, mascara, oogpotlood… en natuurlijk lots of lipstick! (Want lipstick is life♥) Dat is dan ook het enige dat ik van make-up draag, en dan liefst knalrode! Ik gebruik enkel make-up op speciale gelegenheden, en dan nog hou ik het zo naturel mogelijk. Zelfs mascara draag ik niet. Ik heb van mezelf al lange, zwarte wimpers. Hierdoor krijg ik vaak de vraag of ik mascara draag, maar neen hoor, het zijn gewoon mijn eigen wimpers!

Ik ben heel blij dat ik me over die fase in mijn leven zette. Ik was namelijk iemand die zich de mening van anderen aantrok. Sinds ik de beslissing maakte om geen make-up te dragen, gaf dit mijn zelfvertrouwen een boost. Ik trok me niets meer aan van wat een ander van me vind. Niemand hoeft kritiek op me te geven. Ik voel me goed zonder make-up, en zolang het kan, ga ik het ook niet meer gebruiken.

Zoals ik in het begin al zei, wilde ik geen haatreacties uitlokken met deze post. Ik begrijp dat er mensen zijn die onzeker zijn, en daarom make-up gebruiken. Ik begrijp dat je make-up gebruikt omdat je het leuk vind om te doen! Toch wilde ik even mijn ervaringen met make-up met jullie delen!

Veel liefs, Demi♥

Volgen jullie me al op Twitter, Instagram en Facebook?

5 gedachten over “Demi VS Make-Up

  1. Wat goed van je ! Voordat ik een hoofddoek droeg en trouwde deed ik ook altijd make up nu ik getrouwd ben doe ik het alleen thuis voor mijn man. En toch vind ik mijzelf mooier zonder haha

  2. Pingback: Demi VS nagellak | Mijn kijk op het leven

Geef een reactie

